TEORIA FERICIRIIAtinge-ți scopul cu înțelepciune
Descriere
Mulți dintre noi se întreabă deseori Care este sensul vieții?, fără să se aștepte la un răspuns direct, ci mai degrabă la o iluminare bruscă, la ceva care să le ofere o revelație în urmă căreia lucrurile pe care nu le-au înțeles de-a lungul timpului sau pe care nu le-au recunoscut ca fiind importante să capete un nou sens.
Teoria fericirii scoate la iveală faptul că gândirea umană se bazează pe metafore. Ne este ușor să înțelegem lucruri noi, bazându-ne pe ceea ce știm deja. De exemplu, e greu să definim clar conceptul de viață, dar dacă vom folosi metafora viața este o călătorie, vom înțelege imediat că trebuie să trăim studiind terenul, alegându-ne o direcție, găsindu-ne pe parcurs niște tovarăși potriviți și bucurându-ne la maximum de călătorie, pentru că s-ar putea că, de fapt, să nu găsim nimic la capătul drumului.
Jonathan Haidt ne împărtășește, pas cu pas, secretele înțelepciunii antice despre natură umană, despre mecanismele ascunse ale minții și ale sufletului și ne explică de ce este important să cunoaștem aceste adevăruri înainte de a apela la psihologia modernă.
Jonathan HAIDT
Jonathan Haidt este psiholog la Stern School of Business din cadrul Universității din New York. Și-a susținut doctoratul la Universitatea din Pennsylvania și a predat timp de 16 ani în departamentul de psihologie al Universității din Virginia.
Cercetările lui Haid examinează fundamentele intuitive ale moralei și modul în care moralitatea variază de la o cultură la alta - incluzând culturile americane progresiste, conservatoare și libertariene. Haidt este autorul a trei cărți: Happiness Hypothesis: Finding Modern Truth in Ancient Wisdom; The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion; and The Coddling of the American Mind: How Good Intentions and Bad Ideas are Setting Up a Generation for Failure (co-autor cu Greg Lukianoff). Ultimele două cărți au fost printre cele mai bine vândute, conform New York Times.
La NYU-Stern, el aplică cercetările sale privind impactul psihologiei asupra eticii în afaceri, chestionându-se asupra felului în care companiile se pot structura și funcționa în moduri care vor fi rezistente la eșecurile etice (EthicalSystems.org).