Autori Malcolm GLADWELL
“Gladwell este pentru știintele sociale ceea ce a fost Stephen Hawkins pentru teoria fizicii.” (Jill Spitznass, Portland Tribune)
Dacă Malcom Gladwell nu s-ar fi hotărât într-o bună zi să-și schimbe frizura, probabil că nu ar mai fi scris niciodată primul său bestseller. În trecerea de la un stil comun la stilul afro, scriitorul și contributorul The New Yorker a remarcat un fenomen bizar: “ Din acel moment viața mea s-a schimbat.” Plecând de la această schimbare de look, Gladwell se apleacă asupra mecanismului inconștient prin care noi ne formăm impresiile, descriind procesul prin care am făcut o alegere din fracțiunea de secundă în care am clipit. De ce alegem din rafturile magazinelor anumite produse? De ce unii semeni de-ai noștri ne vrăjesc pur și simplu cu personalitatea lor, deși se pot dovedi mai apoi nedemni de prețuirea pe care le-o acordăm? De câte informații avem nevoie pentru a ne face o părere? Un angajator își poate face o idee despre un candidat la un job în mai puțin de 30 de secunde, un expert în artă antică va recunoaște dintr-o singură privire un fals…
Plecând de la studii recente din domeniul psihologiei și neuroștiintei, pentru a demonstra că diferența între o decizie bună și una proastă nu se bazează pe volumul mare de informații, ci mai degrabă pe capacitatea noastră de a ne focusa pe detalii esențiale, Gladwell ne învață cum să luam decizii mai bune în viata de zi cu zi, la birou sau acasă.